TALLER DE L’OLI: CLAKI

La sensibilització envers la sostenibilitat i el tenir cura del medi ambient són un dels aspectes educatius que treballem a l’escola. Els nens d’avui són els adults del demà, i si les noves generacions creixen amb la mentalitat de que els recursos del nostre planeta s’han d’utilitzar de forma racional i eficient, i no es pot continuar amb els nivells de contaminació actual, hi ha esperança pel nostre planeta.

És amb aquest esperit la setmana passada, els alumnes de cicle mitjà, al igual que els de la resta de l’escola, van fer el taller de reciclatge de l’oli, iniciant així el projecte de reciclatge d’oli de cuina. Durant el taller els hi van explicar perquè és tant dolent tirar l’oli pels desaigües de casa, i com es pot fer per reciclar-lo.  Es va repartir un CLAKI (una ampolla amb un embut incorporat) a cada família de l’escola, per tal de que hi puguin abocar l’oli de cuina que s’ha fet servir per fregir, etc. Un cop ple, el CLAKI es porta a l’escola  i s’agafa a canvi un altre claki buit. Després, passen a recollir-los i els porten a una planta recicladora on l’utilitzen per convertir-lo en biodiesel. La recicladora és també una empresa social. Allí renten els clakis i  s’encarreguen de portar-los a l’escola perquè es puguin distribuir de nou.

Així es tanca un cercle amb el qual l’alumnat aprèn que no es pot llençar l’oli per l’aigüera i que es pot utilitzar per fer biodiesel, el qual contamina menys i al utilitzar-lo contribuim a reduir els nivells de CO2 de l’atmosfera. Per altra banda, ajudem al finançament d’una empresa social de la comarca i a crear llocs de treball en un sector de la població on l’impacte de la crisi ha estat molt més important.

La Sira, l’Omaima i la Maryam de tercer ens ho expliquen:

“Tots els alumnes de tots els cursos de l’escola, agafen l’oli brut de cuinar, ja que no el pots tirar per l’aixeta perquè sinó es fa malbé i costa molts diners arreglar-la, i a més, l’oli va a parar als rius i es queda a la superfície i llavors es moren els animals que viuen al riu.”

També van explicar que  l’oli brut  es recicla per exemple fent sabó.  L’oli del claki serveix per elaborar Biodiesel.

durant el tallerEl Taller va ser molt divertit i interessant.

oli3  oliMoment en que recollim els Clakis

2 Comentaris a to “TALLER DE L’OLI: CLAKI”

1. Gal·la

Em va agredar molt el taller i em ava ser molt intresant!!!! Jo abans no sabia que si o tirava per l’aixeta pesava tot això. Ara ja o ser i sempre o penso (encara que no o digui). 🙂

2. Blanca

Em va molt bé aquest claki per posar l’oli!!!