Els racons de matemàtiques

Des de fa uns anys, al Parvulari treballem les matemàtiques i la lectoescriptura amb l’organització per racons. Es tracta d’una metodologia basada en el joc, on és el propi infant el protagonista del seu procés d’aprenentatge; és ell/a qui construeix el seu coneixement a partir de les seves necessitats i interessos. Això fa que els aprenentatges assolits siguin significatius i funcionals.

El treball per racons respecta la diversitat, respecta el ritme individual de cada alumne. A més a més, creen autonomia i responsabilitats en els infants, ja que són ells mateixos/es els qui escullen les activitats que volen fer i dirigeixen l’activitat.

Per una altra banda  també afavoreix la interrelació i la comunicació, per tant, es consoliden aprenentatges col·lectius i cooperatius.

Avui us ensenyem una petita mostra de les diferents activitats que es realitzen als RACONS MATEMÀTICS, on els nens i nenes circulen lliurement per 4 aules i troben jocs relacionats amb els diferents aspectes d’aquest llenguatge:

      

RAONAMENT I LÒGICA               TOPOLOGIA I PERC. VISUAL                   GEOMETRIA

      

  CÀLCUL                                         QUANTIFICADORS                           MESURES

 NUMERACIÓ I COMPTATGE

Si en voleu veure més fotos dels racons matemàtics cliqueu AQUÍ

Respon