IV Plenari de l’Escola Font-rúbia

Els alumnes opinen, proposen i milloren l’escola!

El passat divendres va tenir lloc la IV edició del Plenari de l’Escola Font-rúbia, un espai de participació molt especial on tots els alumnes es reuneixen amb els mestres per compartir idees, suggeriments i propostes de millora per fer de la nostra escola un lloc cada dia millor.

Aquesta trobada fomenta la responsabilitat, la comunicació i la convivència, i dona veu als infants perquè expressin què els preocupa i què els agradaria millorar.

Durant el plenari, cada curs va exposar les seves observacions i propostes, fruit del treball i les converses fetes a les assemblees d’aula:


🌿 Temes generals

Els alumnes van coincidir en la importància de tenir cura del material i dels espais comuns. Es va parlar de la necessitat de fer un bon ús del material de pati, recollir-lo bé i utilitzar-lo correctament.
També es va destacar la brutícia a la pista, i es va proposar fer cartells per conscienciar i avisar si es veuen desperfectes.


✏️ Propostes per cursos

6è:
Van parlar de cuidar millor el material de classe (tapar bolígrafs, no malgastar  fulls i guixos), de mantenir l’ordre i de millorar l’ús dels espais. Van deixar clar que cuidar és responsabilitat de tothom. Van demanar que els hi agradaria tenir teles per fer acrobàcies, ventiladors per les aules, tobogans i arreglar l’espai d’escalada. També voldrien un espai per fer deures.

5è:
Van proposar millorar els sabaters, posar-hi els noms a cada calaixet de les sabates, i tenir un cubell per recollir la sorra de dins les sabates. També recorden que les sabates s’han de portar lligades, que sinó s’ensapega amb les que es troben pel mig. Com a solució es proposa que qui no porti les sabates sempre posades hagi de portar sabates de cordons. També senyalen que no s’han d’amagar les dels companys.

CM:
Van demanar ordinadors que funcionin bé, pupitres que s’obrin, i al pati, barres per penjar-se i un llit elàstic. També van insistir en mantenir ordre amb les sabates.

2n:
Van reflexionar sobre el desordre, que pot provocar caigudes o accidents, i van proposar endreçar millor els espais de pati, ja que a vegades les coses no es guarden i es trenquen. També voldrien més llibres, estructures de joc més grans i un tractor amb pedals.

1r:
Van parlar de tenir cura dels llibres de la classes que es trenquen. Al menjador voldrien menjar amb plats i no safates. També van recordar la importància de cuidar els cubells, pales, tractors i excavadores del pati.

Educació Infantil:
Van demanar que el bagul dels cotxes sigui més baix per poder arribar-hi, i cartells per endreçar millor el material.

Com a tancament, la Sònia, va fer una reflexió sobre la responsabilitat compartida entre alumnes i escola i sobre arreglar el sorral, amb la idea que continuï vigent el Projecte Pati  amb la implicació i participació activa de les famílies.


🌟 Una escola que escolta

El plenari va ser un moment de diàleg, escolta i compromís, on tothom va poder expressar-se i aportar idees per continuar millorant el dia a dia de la nostra escola.

Gràcies a tots els alumnes i mestres  per participar-hi i fer possible aquest espai de convivència, reflexió i aprenentatge compartit.
Entre tots, fem créixer l’escola Font-rúbia! 💛

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.