ELS PADRINS DE LECTURA

A l’escola, fa ja uns anys, vam començar un projecte per fomentar la lectura, ELS PADRINS DE LECTURA.

COM FUNCIONA?

Fem parelles entre els alumnes de 6è i P5. Els padrins són els més grans i ajuden i animen el procés de lectura als més petits. Els alumnes més grans ajuden als més petits en el seu procés d’aprenentatge de la lectoescriptura.

A partir del 2n trimestre, un cop a la setmana s’ajunten els a l’aula dels més petits, i per parelles, durant 30 minuts aproximadament, gaudeixen plegats amb la lectura.

 

Els padrins tenen diferents propostes de lectura (segons el nivell de cada apadrinat)

OBJECTIUS

–          Fomentar la convivència i la cooperació entre els alumnes de diferents etapes.

–          Afavorir la pràctica de la lectura de manera significativa.

–          Fomentar la lectura compartida.

–          Fomentar la comprensió lectora.

–          Desenvolupar l’escolta activa.

–          Gaudir de la lectura.

 

PROPOSTA D’ACTIVITATS DELS PADRINS DE LECTURA

 

1)     Mirar la portada i preguntar:

  1. De què pot anar el conte?
  2. Com és titula?

2)    Lectura del conte per part del padrí/na. (utilitzar el dit per indicar les paraules que es van llegint a la frase).

3)    Lectura d’imatges per part del fillol/la. L’alumne de P5 ha d’explicar allò que veu a les il·lustracions del conte.

4)    Buscar en el text alguna lletra:

  1. Començar per les lletres del propi nom
  2. Després les vocals
  3. Finalment qualsevol consonant de l’abecedari

5)    Buscar paraules que comencin per una determinada lletra.

6)    Buscar paraules que comencin per una determinada síl·laba.

7)    Buscar en el text algunes paraules que escull el padrí/na.

8)    Lectura compartida (el padrí llegeix una frase o una plana del llibre i el fillol una altra).

9)    Lectura del conte per part del fillol/la.

10)  Preguntes pel diccionari. Els padrins han de preguntar al fillol/la si hi ha alguna paraula del conte que no saben el seu significat i la poden buscar al diccionari. (El diccionari està a l’aula de P-5)

11)   Preguntes de comprensió lectora. Al final de qualsevol activitat el padrí ha de realitzar al fillol algunes preguntes per valorar que ha entès el conte. Algunes d’aquestes podrien ser:

  1. Com es diu el personatge principal?
  2. Què li va passar?
  3. Com acaba la història?
  4. Què és el que més t’ha agradat?
  5. En aquesta situació, què faries tu?
  6. Com acabaries tu el conte? (inventar-se un altre final)

 

Els alumnes gaudeixen i aprenen moltíssim!!!!!

Si cliqueu a FOTOS veureu quina la bona feina d’aquests alumnes. 

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.