Des de l’AMPA volem impulsar la figura del pare/mare/tutor/a DELEGAT DE CLASSE.
Entenem que és una figura que pot facilitar la comunicació entre les famílies, la Junta de l’AMPA i l’escola.
Qui són?
Un pare, mare o tutor legal d’un alumne de cada classe del centre que s’ofereix de forma voluntària a exercir aquest paper.
-
Idealment s’escollirà per consens.
-
Poden ser dues persones si es coordinen correctament.
-
Preferiblement que no sigui un membre de la Junta de l’AMPA.
Què significa ser delegat o delegada de classe?
El delegat o delegada de classe és l‘enllaç entre les mares i els pares, la classe i la junta de l‘AMPA. És necessari doncs que aquestes persones estiguin al corrent regularment de les activitats de classe i de l‘AMPA, amb qui cal que es mantingui una comunicació habitual.
Els seus objectius són:
-
Transmetre a l’AMPA els interessos i opinions de cada grup, en funció de necessitats que detecti o comenti amb altres pares i mares.
-
Recollir propostes i suggeriments i detectar problemes, per millorar el funcionament de la classe o l’escola.
-
Detectar inquietuds i necessitats de formació per a xerrades i conferències.
-
Identificar problemes i recollir suggeriments o queixes per millorar les activitats extraescolars.
-
Comunicar informacions del mestre tutor de cada classe si aquest necessita traslladar alguna informació a totes les famílies de manera extraordinària.
Relació amb la Junta de l’AMPA
-
Representa a l’AMPA en les reunions de classe.
-
Transmet el sentir de mares i pares de la classe a la Junta de l’AMPA i assisteix a les reunions de la Junta quan tenen propostes o problemes a presentar
-
Són representats a les reunions de la Junta pel responsable de comunicació qui també coordina la seva activitat.
-
Fomenta la participació activa de mares i pares en la Junta i en les comissions de l’AMPA.
-
És oportú que es coneguin entre els delegats i puguin contactar-se (llistat amb mail i telèfons). Poden reunir-se periòdicament per tractar assumptes d’interès comú.
-
No representen als pares i mares de la classe: l’AMPA ha de mantenir oberta la comunicació amb cada pare o mare que vulgui dirigir-se directament a la Junta.
Comunicació
Existeixen diversos canals perquè l’AMPA informi a les famílies (nota informativa, web, mail…) i perquè les famílies contactin amb l’AMPA (mail, web, bústia…). No obstant això, considerem que el contacte personal i quotidià dins l’àmbit del grup-classe facilita la comunicació entre l’AMPA i pares i mares i que les trobades informals a l’entrada i sortida de l’escola són un element fonamental d’aquesta comunicació.
És important que a l’hora de traslladar informació, sobretot si aquesta és especialment rellevant, el delegat de classe confirmi que aquesta ha arribat a totes les famílies de la classe.