La tornada a l’escola en un curs extraordinari! (vivències dels primers dies)

La tornada a l’escola, una vegada més i amb més motiu, ha estat marcada per les ganes de totes. Han estat 6 mesos sense veure’ns les cares en directe, sense compartir cos a cos, vivint les pors des de la distància.

En alguns moments semblava que potser l’escola no començaria i com que les expectatives fan molt, el fet de poder començar l’escola i retrobar-nos ha estat un regal per a totes malgrat la imposició de les mascaretes a últim moment que esperem treure’ns ben aviat.

La canalla ha compartit en tot moment l’alegria de retrobar-se amb els companys i les companyes i és que no ens hem d’oblidar que som éssers socials!!! Quan els hem preguntat sobre aquesta tornada hem recollit frases com “ Feliç de tornar a veure els meus companys i companyes”Content perquè tornar al cole podia fer amics” “Hem pogut veure els amics i jugar” i algun/a que, fins i tot, ha  expressat “he sentit una mica de vergonya en veure els meus amics”.

És curiós que ben pocs, per no dir cap,  ens parlen dels aprenentatges, en les opinions que hem recollit, per fer arribar la seva veu en aquest text. I és que les persones aprenem mentre ens relacionem, juguem treballem…  A l’escola les mestres amb el vincle que creem amb cada un d’ells/es  ens encarreguem  de pensar tot el que cal per a què els aprenentatges es donin. Però a ells i elles, des del més íntim de cada un, no els preocupa gens.

Des de l’equip de mestres hem fet un esforç per pensar com compensar les restriccions que la normativa del Covid ens ha portat, i que afecten directament a les estructures pedagògiques creades des de la innovació que sempre s’ha dut a terme en el nostre país,  a la  comunicació real entre les persones, a la comunitat com a base de la nostra societat.

Hem intentat cuidar els grup estables mimant-los, “Esmorzem a classe com quan érem petits” “sempre tenim una ampolla per beure” “Tenim un pati propi que no compartim amb ningú”  i “un lavabo privat per al nostre grup”.

Les mestres seguim donant voltes a com reformular el curs i les estructures per continuar gaudint i no perdre el sentit comunitari. Alguns/es alumnes  també expressen  “mai en haguérem pensat anar a l’escola amb mascareta”  “Hi ha unes normes Covid-19 molt exigents”  i és que les mascaretes  dins de l’aula en els grup estables pesen i molt, son 7.30 hores de jornada escolar per a la majoria si no un xic més.

Esperem aprendre molt de la situació que ens està tocant viure. La reflexió a través de l’observació i la mirada de la nostra canalla és una molt bona manera de fer-ho.

Tingueu un bon curs també vosaltres.