Festes

festes i Tradicions

A través de les diferents celebracions que fem a l’escola els alumnes tenen la oportunitat de treballar diferents aspectes lligats amb la cultura, el currículum i l’entorn.

Tot i que tradicionalment les festes que celebrem són les següents, en funció de noves propostes i del desenvolupament de cada curs en concret, poden ser modificades i adaptades.

La Castanyada

Celebrem aquesta festa el dia abans de Tots Sants.

• Al matí es fa l’exposició de les Manualitats de tardor dels alumnes de CI i dels panellets elaborats pels alumnes de CM i CS.
  • A la tarda ens visita la Castanyera i cada curs li mostra les danses, cançons, refranys… que s’han preparat a l’aula. Es tanca la festa menjant castanyes i panellets, alguns dels quals elaborats pels alumnes d’Infantil.

Nadal

Celebrem aquesta festa el darrer divendres del primer trimestre.

• El dia de la celebració es fa una Cantada de Nadales al Centre Recreatiu oberta a tots els familiars i amics. Cada grup canta una cançó en català i conjuntament per cicle una en anglès. També es representa una petita obra de teatre a càrrec dels alumnes del Taller de llengua oral de CM.

Carnaval

• Uns dies abans del divendres de Carnaval arriba a l’escola el Patge del Carnestoltes el qual dóna una sèrie de consignes que s’han d’anar seguint. Per rebre el patge ben guarnits, es fa un taller de maquillatge entre diferents cursos.
  • A la tarda, ens trobem tota l’escola per mostrar disfresses, màscares i ballar les danses tradicionals que s’han preparat a l’àrea d’Educació Física.

Setmana de l'Eix Transversal

La celebrem les tardes de  la darrera setmana del segon trimestre. Els nens van realitzant  diversos tallers per treballar amb companys d’altres cursos aspectes relacionats amb l’eix transversal de cada any.

• A la tarda tanquem el trimestre buscant els “Ous de Pasqua” i berenant garlanda per cicles.

Sant Jordi

Celebrem Sant Jordi el mateix 23 d’abril. En cas que aquest no sigui un dia lectiu, ho celebrem el divendres anterior.

• A la tarda la celebració s’obre a les famílies i amics per veure les actuacions que cada grup haurà preparat prèviament a l’aula: poemes, refranys, cançons… També es fa la representació d’una obra de teatre a càrrec dels alumnes del Taller de llengua oral de CM.
  • Els alumnes de 6è organitzen una parada de llibres al menjador de l’escola per ajudar a finançar la sortida de final d’etapa.

Festa Final de Curs

La celebrem l’últim dia de curs o data propera, en funció del calendari.

• Al matí es fan activitats lúdiques tots els cicles conjuntament per tal de celebrar l’arribada de l’estiu i de les vacances.
  • Al vespre, fem les actuacions que cada grup ha preparat amb la representació del fil conductor a càrrec dels alumnes del Taller de llengua oral de CM. Aquesta celebració està oberta a tot el poble.
  • A continuació acomiadem els alumnes de sisè i es fa un sopar de germanor organitzat per l’AMPA.