L’Educació infantil de la nostra escola està basada en una Línia Constructivista, on el propi infant construeix el seu coneixement a partir del propi interès i coneixement, partint de l’experimentació, observació…, participant activament de les activitats que es proposen, cooperant entre ells/es i tenint en compte la individualitat de cada nen/a (ritme, necessitats, etc.). Treballem per projectes i centres d’interès. No fem servir llibres; partim dels interessos, nivell i ritme de cada infant.
com treballem
Al parvulari tenim un grup de P3, un grup de P4 i un de P5, però ens agrada molt treballar barrejats ja que enriqueix els seus processos d’aprenentatge.
No treballem amb llibres, perquè busquem metodologies basades en l’observació, l’experimentació, la creativitat i el descobriment.
Tenim una visió integral i holística de l’alumne.
Importància dels hàbits
Els hàbits
Els hàbits ajuden als infants a estructurar-se i a orientar-se i els permet ser més autònoms i autònomes.
El treball per projectes i centres d'interès
Treball per projectes i centres d’interès
Es tracta de metodologies on es parteix de l’interès dels infants i on els aprenentatges es construeixen a partir del que els infants ja saben.
Racons de Joc Simbòlic
Racons de joc simbòlic
El joc és la base de tot aprenentatge, contribueix a la formació global de la personalitat i respon a les pròpies necessitats evolutives dels nens i nenes. Així, d’una manera lúdica els infants reprodueixen situacions quotidianes i diversos rols que troben al seu entorn.
Racons de treball
Racons de treball
La classe s’organitza en diversos espais (racons) on els alumnes troben diferents jocs relacionats amb la lectoescriptura (consciència fonològica, escriptura i lectura) o les matemàtiques (quantificadors, numeració i grafia, geometria, topologia i raonament i lògica). Els alumnes es distribueixen lliurement i juguen de manera autònoma.
Laboratoris
Fem Reptes
Tallers de Plàstica
Iniciació a la Llengua Anglesa
Laboratoris
Són espais on s’ofereixen diversos materials quotidians (pedres, sorra, llegums, taps, botons, natura i metalls) i els infants manipulen, observen, creen, experimenten de manera lliure.
Fem reptes
Són espais on s’ofereixen diversos materials didàctics amb una proposta (repte) a superar. Un cop superada els infants poden manipular i jugar amb llibertat el material. Alguns dels espais que els infants es poden trobar són: musical, construccions, experiments, llum i ombres i històries i fantasies.
Tallers de Plàstica
El principi metodològic d’aquests és que l’infant experimenti lliurement amb les diferents tècniques i materials; i despertar i fomentar la seva curiositat, imaginació i creativitat.
Iniciació a la Llengua Anglesa
Des de P3 els alumnes s’inicien en la llengua anglesa partint del joc, les cançons i els contes.
Psicomotricitat Relacional
Psicomotricitat Relacional
Basada en la línia de Bernard Aucoutourier. És una proposta d’espais i materials a través de la qual els infants poden connectar amb el plaer del moviment i expressar els seus estats d’ànim, vivències i desitjos.
Kinesiologia i Relaxació
Kinesiología i Relaxació
La Gimnàstica del cervell (kinesiologia) són uns exercicis per la millora de la concentració, l’atenció, la capacitació per a la lectura i l’escriptura, incentiven el raonament matemàtic, desenvolupen la capacitat creadora i fan disminuir l’estrès infantil. Iniciem a la tarda fent relaxació, en fem de diferent tipus: algunes tècniques de relaxació, massatge, ioga…
Projecte d'Educació Socio-emocional
Projecte d’Educació Socio-emocional
A cada nivell es treballa un projecte diferent relacionat amb l’educació sòcio-emocional. A P3 El protagonista de la setmana, a P-4 Em faig gran i a P-5 Sóc únic/a i especial. A més a més, també treballem l’educació emocional a través dels contes, de la convivència diària, amb la resolució de conflictes i el Racó de la Pau.
Integració de les TAC
Integració de les TAC
Cada aula disposa d’una PDI per treballar, ampliar i complementar les tasques curriculars. A més a més, es realitza una sessió setmanal d’informàtica a la sala d’informàtica de l’escola.
Participació de les Famílies
Les famílies poden venir a col·laborar i participar del dia a dia de l’escola en diferents moments i activitats: els tallers de plàstica, el projecte sòcio-emocional i en la celebració de les festes.
Relació amb l'Entorn
Relació amb la Llar els Pinells
Per tal que els propers nous alumnes de P-3 comencin a familiaritzar-se amb l’escola, els divendres, a partir del mes de maig, els alumnes de P2 venen a jugar a l’hora del pati.
Sortides
S’organitzen trianualment, una per trimestre; Anem tots els alumnes del cicle d’infantil i són un recurs per treballar alguns continguts curriculars relacionats amb l’entorn i la cultura catalana. A més a més, fem alguna excursió per l’entorn més proper. També anem a veure una obra de teatre a Vilafranca del Penedès.