Educació Infantil

L’Educació infantil de la nostra escola està basada en una Línia Constructivista, on el propi infant construeix el seu coneixement a partir del propi interès i coneixement, partint de l’experimentació, observació…, participant activament de les activitats que es proposen, cooperant entre ells/es i tenint en compte la individualitat de cada nen/a (ritme, necessitats, etc.). Treballem per projectes i centres d’interès. No fem servir llibres; partim dels interessos, nivell i ritme de cada infant.

com treballem

Al parvulari tenim un grup de P3, un grup de P4 i un de P5, però ens agrada molt treballar barrejats ja que enriqueix els seus processos d’aprenentatge.

No treballem amb llibres, perquè busquem metodologies basades en l’observació, l’experimentació, la creativitat i el descobriment.

Tenim una visió integral i holística de l’alumne.

Importància dels hàbits

Els hàbits

Els hàbits ajuden als infants a estructurar-se i a orientar-se i els permet ser més autònoms i autònomes.

El treball per projectes i centres d'interès

Treball per projectes i centres d’interès

Es tracta de metodologies on es parteix de l’interès dels infants i on els aprenentatges es construeixen a partir del que els infants ja saben.

Racons de Joc Simbòlic

Racons de joc simbòlic

El joc és la base de tot aprenentatge, contribueix a la formació global de la personalitat i respon a les pròpies necessitats evolutives dels nens i nenes. Així, d’una manera lúdica els infants reprodueixen situacions quotidianes i diversos rols que troben al seu entorn.

Racons de treball

La classe s’organitza en diversos espais (racons) on els alumnes troben diferents jocs relacionats amb la lectoescriptura (consciència fonològica, escriptura i lectura) o les matemàtiques (quantificadors, numeració i grafia, geometria, topologia i raonament i lògica). Els alumnes es distribueixen lliurement i juguen de manera autònoma.

Laboratoris

Fem Reptes

Tallers de Plàstica

Iniciació a la Llengua Anglesa

Laboratoris

Són espais on s’ofereixen diversos materials quotidians (pedres, sorra, llegums, taps, botons, natura i metalls) i els infants manipulen, observen, creen, experimenten de manera lliure.

Fem reptes

Són espais on s’ofereixen diversos materials didàctics amb una proposta (repte) a superar. Un cop superada els infants poden manipular i jugar amb llibertat el material. Alguns dels espais que els infants es poden trobar són: musical, construccions, experiments, llum i ombres i històries i fantasies.

Tallers de Plàstica

El principi metodològic d’aquests és que l’infant experimenti lliurement amb les diferents tècniques i materials; i despertar i fomentar la seva curiositat, imaginació i creativitat.

Iniciació a la Llengua Anglesa

Des de P3 els alumnes s’inicien en la llengua anglesa partint del joc, les cançons i els contes.

Psicomotricitat Relacional

Basada en la línia de Bernard Aucoutourier. És una proposta d’espais i materials a través de la qual els infants poden connectar amb el plaer del moviment i expressar els seus estats d’ànim, vivències i desitjos.

Kinesiologia i Relaxació

Kinesiología i Relaxació

La Gimnàstica del cervell (kinesiologia) són uns exercicis per la millora de la concentració, l’atenció, la capacitació per a la lectura i l’escriptura, incentiven el raonament matemàtic, desenvolupen la capacitat creadora i fan disminuir l’estrès infantil. Iniciem a la tarda fent relaxació, en fem de diferent tipus: algunes tècniques de relaxació, massatge, ioga

Projecte d'Educació Socio-emocional

Projecte d’Educació Socio-emocional

A cada nivell es treballa un projecte diferent relacionat amb l’educació sòcio-emocional. A P3 El protagonista de la setmana, a P-4 Em faig gran i a P-5 Sóc únic/a i especial. A més a més, també treballem l’educació emocional a través dels contes, de la convivència diària, amb la resolució de conflictes i el Racó de la Pau.

Integració de les TAC

Cada aula disposa d’una PDI  per treballar, ampliar i complementar les tasques curriculars. A més a més, es realitza una sessió setmanal d’informàtica a la sala d’informàtica de l’escola.

Participació de les Famílies

Les famílies poden venir a col·laborar i participar del dia a dia de l’escola en diferents moments i activitats: els tallers de plàstica, el projecte sòcio-emocional i en la celebració de les festes.

Relació amb l'Entorn

Relació amb la Llar els Pinells

Per tal que els propers nous alumnes de P-3 comencin a familiaritzar-se amb l’escola, els divendres, a partir del mes de maig, els alumnes de P2 venen a jugar a l’hora del pati.

Sortides

S’organitzen trianualment, una per trimestre; Anem tots els alumnes del cicle d’infantil i són un recurs per treballar alguns continguts curriculars relacionats amb l’entorn i la cultura catalana. A més a més, fem alguna excursió per l’entorn més proper. També anem a veure una obra de teatre a Vilafranca del Penedès.