Treball per projectes

L’evolució de la societat aquest darrer segle ens obliga, com a escola, a adaptar-nos a aquesta nova realitat. Per aquest motiu, des de l’escola s’estan introduint nous mètodes d’aprenentatge, entre els quals destaquem el Treball per Projectes a Primària i Ambients a Infantil.

Aquest curs tots els cicles de l’escola hi destinem una tarda amb l’objectiu que els alumnes siguin els propis constructors del seu aprenentatge, adquireixin més autonomia, estratègies i recursos per a resoldre els interrogants plantejats.

Aquesta manera de treballar també permet mantenir la curiositat i fomentar les ganes d’aprendre.

Volem canviar doncs, el model d’escola transmissora d’informació quan, antigament, aquesta era de difícil accés. Actualment però, la informació la tenim a l’abast i cal treballar per saber com aconseguir-la, contrastar-la, ser-ne crític…

A més a més des del Departament d’Ensenyament es promou el treball i assoliment de les competències següents i el Treball per Projectes ens ajudarà a assolir-les:

Competència d’àmbit digital.

Competència d’aprendre a aprendre i autonomia.

Competència d’iniciativa personal i emprenedoria.

1 comentari a “Treball per projectes”