Experiències de les escoles del Pla Pilot de Jornada Contínua

Fa més de deu anys que algunes escoles catalanes d’Educació Infantil i Primària tenen un horari compactat anomenat jornada contínua. Fa sis anys que el Departament d’Educació va començar una prova pilot per tal d’avaluar el funcionament d’aquest nou model de jornada escolar a altres centres fins a arribar a vint-i-cinc escoles de tot el territori.

En algunes d’aquestes escoles fa més de deu anys que el seu alumnat només assisteix a classe en horari de matí, generalment de 9h a 14h i a continuació tenen l’opció de fer menjador i extraescolars.

La prova acabava el curs 2019-20, però es va prorrogar fins al curs actual amb motiu de la pandèmia. De les AMPAs i AFAs de les 25 escoles que fan jornada compactada, 21 s’han unit per redactar i signar un manifest conjunt en defensa de l’horari continu. Més del 90% de les famílies d’aquests centres donen suport aquest tipus d’horari.

Jornada Contínua a l'Escola Vall-llobrega

Experiència de diferents escoles que formen part del pla pilot de jornada contínua.